December 29, 2010

Aku serik ^_____^

Assalamualaikum semua..
moga sehat iman dan taqwanya ;p

hanya entri biase dipenghujung tahun..
tp sebetulnya aku tidak merasakan di akhir tahun ...
mgkin juga aku baru aja bermulanya semaster baru...
jadi semangat masih berkobar2...hehe

Aku SERIK.itu tajuknya ....

KISAH 1 ::

alkisahnya,semalam kelasku ada pukul 5ptg.jadi untuk tidak berkejaran ke kelas,maka aku keluar dari bilik 30minit awal dengan harapan dapat solat asar berjemaah di masjid.alhamdulillah,hajatku berkesampaian jgk akhirnya...pabila iqamah,aku dengan semangatnya ke soff hadapan dan berdiri di sebelah foreigner arab.mulanya enggak kisah solat bersebelahnya tapi pabila rakaat  ke 2,3,4 banyak pula pergerakan yg dy lakukan.contohnya membetulkan selendang,jubahnya apa2 entah lagi.tapi yg pasti kalau mengikut mazhab shafie udah lama batal solatnya dan semestinya ia amat mengganggu kosentrasiku ku ~ya Allah,sabar ajalah..
maka dengan itu saya pasakkan dalam diri ini enggak akan solat disebelah dengan mane2 foreigner.huhuhu.kalu terpaksa kene jgak.tapi andai diberi pilihan ku pilih tidakkkk!!! moga Allah mengetahui jiwa ini dan mudahkannya ^_____^

KISAH 2 ::::::
Sem ini im taking subjek Islamic Aqidah.best subjeknya.menceritaka tentang da power of aqidah muslim dan cara menjaganya,dan banyak lagi.tapi lagi pasti hatiku cukup sayu dan lagi terharu pabila lecturerku adalah org Cina yg masuk Islam.semangat beliau menceritakan bagaimana kisah dy memperjuangkan dan menjaga aqidahnya.Tiba2 dy perasan ada student yg mengantuk.huhuhu.mgkin ada benarnya mengantuk kerna klsnya pukul 5ptg juga.tp aku seronok rasanya~~Beliau pun bgtaw, saya berharap kamu jgn mengantuk@letih.Saya datang sini uia bertolak pukul 5pagi lagi.Apa tidaknya beliau tinggal dkt nilai.Solat subuh dekat lrt.lepas itu naik bus ke uia.Hebatnya pengorbanan seorang guru.Tambahan pula beliau tidak boleh memandu sendiri.Tangannya sakit sebelah semacam kejang~~sampaikan nk bukak pintu kelas yg berkunci pun xmampu.subhanAllah.cukup terkesan :::::; jadi pesannya 'jgn mengantuk kerna saya lagi letih dari kamu'
bak kata budak2 sekarang 'memancing dalam kelas' ::::jgn ya.enggak bisa :::: kuatkan diri tuk hormati guru kita dan ambil berkatnya >>>>>jadi aku serik untuk memancing dalam kls ^____^ jumpa lagi~~

No comments:

Post a Comment